Werkwijze

Stichting STAN hanteert een cultuursensitieve werkwijze. De professionals houden rekening met de culturele factoren binnen een gezin en zetten zich in om aan te sluiten bij de belevingswereld van de cliënt. Stichting STAN heeft een cultuurdivers team met professionals die verschillende talen spreken en culturele achtergronden hebben. De professionals van Stichting STAN zetten hun eigen kennis over de cultuur en taal in om aan te sluiten bij de belevingswereld van de cliënten. Daarnaast hebben de professionals een open houding en nieuwsgierige houding.

Wij werken met SKJ-geregistreerde jeugdprofessionals, behandelaren, gedragsdeskundigen en cultuursensitieve medewerkers/ervaringsdeskundigen. De combinatie tussen de zorginhoudelijke kennis in combinatie met de kennis over de cultuur en taal maakt dat we aansluiting vinden bij onze doelgroep en aan de hulpvragen kunnen werken.

Wij hebben diverse talen en culturele achtergronden in ons team, waaronder Arabisch, Afghaans, Somalisch, Oekraïens, Russische, Turks, Marokkaans, Koerdisch en Hindi.

Scroll naar boven